Vyhledávání:
Přihlášení:
Reklama:


18.07.2017, z rubriky O čem se mluví, autor: Michal Kočí, MěÚ
Zastřešení i nové služby. Nádraží čekají velké změny

Kromě haly se změní úplně všechno. Tak ve stručnosti shrnuje ředitel společnosti Krodos, která vyškovské autobusové nádraží provozuje, Jaroslav Polišenský plánované stavební zásahy. Práce jsou rozložené do dvou let, vyjdou na desítky milionů korun. Navíc vyroste komerční budova, která cestujícím nabídne nejrůznější služby.

Zástupci společnosti v minulosti uvažovali pouze o lokálním zastřešení jednotlivých ostrůvků a části, která je před hlavní budovou. „Když jsme to zadali architektům, přišli s návrhem celé nádraží předělat. Myšlenka se nám zamlouvala. Jednu z předložených variant jsme schválili a nechali zpracovat projektovou dokumentaci,“ popsal postup ředitel Polišenský. Denně se na nádraží podle jeho slov pohybuje okolo 10 tisíc lidí a zhruba 320 spojů. „Frekvence je to vysoká, pochopitelně práce musíme zajistit za provozu, ale samozřejmě zvolíme snížený prázdninový. Letos probíhají přípravné práce, zejména přeložky inženýrských sítí. V příštím roce tím zkrátíme realizační dobu přestavby. Tehdy bude probíhat hlavní část změn,“ prohlásil Polišenský. Vedení Vyškova přestavbu se zástupci společnosti projednávalo, rekonstrukci areálu vítá. „Je to čistě soukromá akce firmy Krodos.

Vizualizace jsme viděli, změny budou výrazné a celkové uspořádání se nám zamlouvá. Zlepší se komfort cestujících, kterých rozhodně není málo,“ poznamenal vyškovský starosta Karel Goldemund. Z areálu už zmizelo i několik stromů. „Po dohodě s investorem příslušný odbor městského úřadu kácení na základě argumentů povolil, ustupují přestavbě. Chápeme, že se to někomu nemusí líbit, ale je to investice, která Vyškovu jenom prospěje. Uvědomme si, že jde o první prostory, které uvidí lidé, kteří do Vyškova přijedou autobusem,“ zdůraznil starosta města. Namísto moknutí se cestující schovají pod střechy. Pod zastřešením projdou do hlavní budovy nebo ven z areálu. Počítá se se čtyřmi ostrůvky, na každém budou dvě stabilní odjezdová stání, třetí bude takzvaně posilovací. Na ostrůvcích vzniknou přístřešky. Autobusová stání už nebudou orientovaná kolmo k hlavní budově. „Schéma autobusového nádraží se nám tedy úplně změní.

Vjezd a výjezd budou nově propojené a oddělené ostrůvkem. Zastřešená bude také výstupní hrana, která už nebude před hlavní budovou, ale na boku u ulice Jiřího Wolkera,“ nastínil ředitel Krodosu. Menších změn dozná i hlavní hala. „V hlavní budově zvětšíme prostor pro čekárnu, odstraníme místnost řidičů, protože svou velikostí neodpovídá profilu nádraží. Počítáme také samozřejmě s parkovacími místy pro autobusy a pro služební auta, pro taxi a veřejnost postavíme parkoviště v ulici Jiřího Wolkera,“ připomněl Polišenský.

Upozornil také, že vznikne pronajímatelný komerční prostor, ve kterém má být pekařství, občerstvení a pravděpodobně i kadeřnictví, na které jsou cestující zvyklí. „Pochopitelně myslíme také na mobiliář. Půjde o dřevěné ostrůvky a lavičky, část před budovou směrem k centru města poslouží vkusnému stánkovému prodeji, případně coby odpočinková zóna,“ zmínil ředitel Krodosu s tím, že přestavba se dotkne také osvětlení. V současnosti má nádraží 16 odjezdových stání řešených formou ostrovních nástupišť. Nedostatkem stávajícího uspořádání je velká rozlehlost nádraží a z toho vyplývající zbytečné časové ztráty cestujících. „Jeho užitná plocha je jednou z největších v republice,“ upozornil Polišenský.

Cena přestavby se pohybuje v řádu desítek milionů. „Nejsme dopravci, na dotace nedosáhneme. Pevně ale věříme, že změny cestující přivítají,“ doplnil ředitel Krodosu.

Michal Kočí, tiskový mluvčí města

www.vyskov-mesto.cz

 

            

© Copyright 2006-2017 Šárka Patermannová, Jan Čepelák. Obsah stránek je duševním vlastnictvím uvedených autorů a přebírání obsahu je bez písemného svolení nepřípustné.
© Copyright 2005-2017 VLTAVA-LABE-PRESS, a.s., (poskytované regionální zpravodajství)
© Copyright 1998-2017 MAFRA a.s. (poskytované zpravodajství)
cd_9c74031bb9518586a70e4f3806a8feda