Vyškov, 15. září 2022 – Vyměněná obrusná asfaltová vrstva na vozovce, předlážděné chodníky i víc parkovacích stání. Už několik dnů Vyškovanům znovu slouží jednosměrná Puškinova ulice, která byla ve špatném technickém stavu. Dopravní prostor se po investici dosahující téměř 7 milionů korun „rozdělil“ na tři části: chodník pro pěší, vozovku a podélný pruh pro parkování.
Kvůli vzrůstajícím požadavkům na parkování zůstal chodník po levé straně, na pravé pak vznikl parkovací pás se sníženým nájezdovým obrubníkem. „Na chodce jsme ale samozřejmě mysleli. Nevstupují do vozovky, mají prostor se rozhlédnout. Zároveň jde o jednoměrku, ve které je omezená rychlost. Sjezdy k domům jsme zachovali. Úprava Puškinovy ulice je každopádně cestou, jak nerozšiřovat parkovací kapacity na úkor zeleně,“ zdůraznil vyškovský místostarosta Roman Celý.
Kde to totiž bylo možné a šířkové možnosti to dovolily, vzniklo ještě po levé straně několik parkovacích míst. Celkem počet stání narostl v ulici o dvacet. Na jejím konci pak došlo ke zpevnění plochy pro kontejnery na tříděný odpad. „Pozemkové možnosti Vyškova jsou v dané otázce téměř vyčerpány. Budoucnost města je v parkovacích domech i ve změně smýšlení lidí. Pokud jsou běžné domácnosti, kdy mají její členové třeba tři auta, těžko je dokážeme uspokojit. Potíž je pochopitelně zejména s panelovou zástavbou. U sídlišť, která se projektovala za minulého režimu, se s takovým počtem parkovacích míst samozřejmě nepočítalo,“ doplnil starosta Vyškova Karel Jurka.
Kvůli vzrůstajícím požadavkům na parkování zůstal chodník po levé straně, na pravé pak vznikl parkovací pás se sníženým nájezdovým obrubníkem. „Na chodce jsme ale samozřejmě mysleli. Nevstupují do vozovky, mají prostor se rozhlédnout. Zároveň jde o jednoměrku, ve které je omezená rychlost. Sjezdy k domům jsme zachovali. Úprava Puškinovy ulice je každopádně cestou, jak nerozšiřovat parkovací kapacity na úkor zeleně,“ zdůraznil vyškovský místostarosta Roman Celý.
Kde to totiž bylo možné a šířkové možnosti to dovolily, vzniklo ještě po levé straně několik parkovacích míst. Celkem počet stání narostl v ulici o dvacet. Na jejím konci pak došlo ke zpevnění plochy pro kontejnery na tříděný odpad. „Pozemkové možnosti Vyškova jsou v dané otázce téměř vyčerpány. Budoucnost města je v parkovacích domech i ve změně smýšlení lidí. Pokud jsou běžné domácnosti, kdy mají její členové třeba tři auta, těžko je dokážeme uspokojit. Potíž je pochopitelně zejména s panelovou zástavbou. U sídlišť, která se projektovala za minulého režimu, se s takovým počtem parkovacích míst samozřejmě nepočítalo,“ doplnil starosta Vyškova Karel Jurka.