Vyškov, 12. března 2023 – Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje připravuje avizovanou druhou etapu oprav mostu v Olomoucké ulici. Nejedná se tak o městskou investici. Stavební práce odstartují 22. března, hotovo má být nejpozději v polovině května. Oprava povrchu se v následujícím období dotkne také dálnice.
Most je více než sto dvacet let starý, segmentová klenba z kamenných kvádrů již nebyla v dobrém technickém stavu. Odborníci most před časem zařadili do sedmého stupně, což je označení pro havarijní stav. Na podzim loňského roku proběhla první část prací. „V druhé etapě necháme odbourat nefunkční římsy, které nahradí nové. Namontujeme rovněž záchytný systém a protidotykové zábrany. Provedou se i celkové dokončovací práce tak, aby byl most průjezdný již bez omezení,“ informoval ředitel Správy a údržby Jihomoravského kraje Roman Hanák.
Platit tak znovu bude úplná uzavírka mostu. „Jinak bychom nebyli schopni dodržet požadovanou bezpečnost pracovníků a pohybu stavebních strojů po staveništi. Práce proběhnou za plánované výluky na trati a za provozu takzvaných pomalých jízd vlaků,“ upřesnil ředitel Hanák.
Řidiči tak opět musejí využít některou z objízdných tras. Navržené jsou znovu tři: po dálnici D1 pro vozidla nad 3,5 tuny, pro osobní auta přes Ivanovice na Hané, pro autobusy přes Dědice a Pustiměř. Přilehlá lávka pro pěší a cyklisty zůstane otevřená.
Akci kraj hradí z dotací Státního fondu dopravní infrastruktury, náklady přesahují 12 milionů korun bez DPH.
Most je více než sto dvacet let starý, segmentová klenba z kamenných kvádrů již nebyla v dobrém technickém stavu. Odborníci most před časem zařadili do sedmého stupně, což je označení pro havarijní stav. Na podzim loňského roku proběhla první část prací. „V druhé etapě necháme odbourat nefunkční římsy, které nahradí nové. Namontujeme rovněž záchytný systém a protidotykové zábrany. Provedou se i celkové dokončovací práce tak, aby byl most průjezdný již bez omezení,“ informoval ředitel Správy a údržby Jihomoravského kraje Roman Hanák.
Platit tak znovu bude úplná uzavírka mostu. „Jinak bychom nebyli schopni dodržet požadovanou bezpečnost pracovníků a pohybu stavebních strojů po staveništi. Práce proběhnou za plánované výluky na trati a za provozu takzvaných pomalých jízd vlaků,“ upřesnil ředitel Hanák.
Řidiči tak opět musejí využít některou z objízdných tras. Navržené jsou znovu tři: po dálnici D1 pro vozidla nad 3,5 tuny, pro osobní auta přes Ivanovice na Hané, pro autobusy přes Dědice a Pustiměř. Přilehlá lávka pro pěší a cyklisty zůstane otevřená.
Akci kraj hradí z dotací Státního fondu dopravní infrastruktury, náklady přesahují 12 milionů korun bez DPH.
Vyškova se dotkne i rozsáhlý záměr Ředitelství silnic a dálnic ČR, které v letošním roce zamýšlí opravu povrchu dálnice D1 na několika místech mezi Vyškovem a Kroměříží. Práce se týkají mimo jiné mimoúrovňové křižovatky skládající se ze tří mostů na 230. kilometru. Půjde o opravu asfaltových vrstev v případě nájezdových ramp Olomouc-Brno a Brno-Olomouc.
Vozovka v místě vykazuje řadu nerovností a trhlin. Opravu bude stavební firma řešit za provozu: jedním pruhem se pojede, na druhém se budou pohybovat dělníci a stavební technika. Samotné práce odstartují v pondělí 3. dubna, skončit mají až 18. června.