Vyškov, 12. dubna 2023 – Správa majetku města Vyškova předložila radním investiční záměr týkající se úpravy výšky a poloměru třetí zatáčky vyškovské bikrosové dráhy ležící nedaleko Jandovky. Třetí zatáčka trati má hliněný povrch, malý poloměr a podle bikrosařů zejména nedostatečnou výšku.
Jde o následek vodní a větrné eroze, prorůstání plevele a sedání zeminy. „Neodpovídá požadavkům na regulérnost, neumožňuje bezpečné předjíždění a je zdrojem pádů v tréninku a při závodním zápolení. Zároveň způsobuje vyjetí jezdců mimo vyznačenou dráhu, což může vést k diskvalifikaci ze závodu,“ popsal potíže ředitel Správy majetku města Vyškova Jaroslav Hastík s tím, že naopak první dvě zatáčky mají povrch ze zámkové dlažby, s dostatečným poloměrem i výškou.
Závodní BMX dráha se skládá ze čtyř rovinek a tří zatáček. Jedná se o trať se šotolinovým povrchem, dlouhá je 350 metrů. Startovací pahorek je opatřený hydraulickou startovací rampou, umožňuje start z osmi pozic.
Částečná úprava zatáčky proběhla před třemi lety, další kroky ovlivnila pandemie, a došlo tak k odložení celé akce. Náklady jsou zhruba čtvrtmilionové, akci platí investiční fond příspěvkové organizace města.
Jezdci budou zároveň předvádět své umění na takzvané profi sekci, která dosud na dráze chyběla. Svépomocí provozovatele totiž dojde ke zdvojení třetí roviny, která se po výjezdu z druhé zatáčky rozdělí na dvě: pravou s obtížnějšími prvky pro starší kategorii jezdců, levou jednodušší pro mladší kategorie. Při vjezdu do třetí zatáčky se roviny spojí znovu v jednu dráhu. Tratě, které obsahují jednu rovinu s profi sekcí, mohou pořádat i závody vyšší kategorie, třeba republikové mistrovství.
Ačkoliv je bikros kontaktní sport, u kterého dochází k velkému počtu pádů, zatáčky musí splňovat parametry bezpečnosti a umožňovat předjížděcí manévry. „Úpravou traťového prvku se zároveň zjednoduší údržba a zvýší atraktivnost dráhy. Je to další krok k postupné modernizaci trati,“ doplnil vyškovský místostarosta Roman Celý.
Jde o následek vodní a větrné eroze, prorůstání plevele a sedání zeminy. „Neodpovídá požadavkům na regulérnost, neumožňuje bezpečné předjíždění a je zdrojem pádů v tréninku a při závodním zápolení. Zároveň způsobuje vyjetí jezdců mimo vyznačenou dráhu, což může vést k diskvalifikaci ze závodu,“ popsal potíže ředitel Správy majetku města Vyškova Jaroslav Hastík s tím, že naopak první dvě zatáčky mají povrch ze zámkové dlažby, s dostatečným poloměrem i výškou.
Závodní BMX dráha se skládá ze čtyř rovinek a tří zatáček. Jedná se o trať se šotolinovým povrchem, dlouhá je 350 metrů. Startovací pahorek je opatřený hydraulickou startovací rampou, umožňuje start z osmi pozic.
Částečná úprava zatáčky proběhla před třemi lety, další kroky ovlivnila pandemie, a došlo tak k odložení celé akce. Náklady jsou zhruba čtvrtmilionové, akci platí investiční fond příspěvkové organizace města.
Jezdci budou zároveň předvádět své umění na takzvané profi sekci, která dosud na dráze chyběla. Svépomocí provozovatele totiž dojde ke zdvojení třetí roviny, která se po výjezdu z druhé zatáčky rozdělí na dvě: pravou s obtížnějšími prvky pro starší kategorii jezdců, levou jednodušší pro mladší kategorie. Při vjezdu do třetí zatáčky se roviny spojí znovu v jednu dráhu. Tratě, které obsahují jednu rovinu s profi sekcí, mohou pořádat i závody vyšší kategorie, třeba republikové mistrovství.
Ačkoliv je bikros kontaktní sport, u kterého dochází k velkému počtu pádů, zatáčky musí splňovat parametry bezpečnosti a umožňovat předjížděcí manévry. „Úpravou traťového prvku se zároveň zjednoduší údržba a zvýší atraktivnost dráhy. Je to další krok k postupné modernizaci trati,“ doplnil vyškovský místostarosta Roman Celý.