Vyškov, 10. května 2024 – Sledovat rybáře nahazující své udice či pozorovat vodní ptactvo na některém z Kačenců... Radnice dlouhodobě usiluje o to, aby vyškovská část cyklostezky Cukrovarská dráha v drtivé většině využívala pozemky města. Současná trať totiž částečně vede po obslužné komunikaci Ředitelství silnic a dálnic. Doplňující varianta řeší zcela novou větev – právě okolo obou rybníků.
V budoucnu má nahradit zmiňovaný úsek cyklostezky v podobě obslužné komunikace. Investiční záměr počítá s vedením trasy pod mostním tělesem na D1. „Začátek úseku navrhované varianty je u hráze většího z Kačenců. Pokračuje odbočením doleva v zeleni a po zemědělských pozemcích na pravé straně obou rybníků pod průmyslovou zónou Nouzka. Napojí se na polní cestu vedenou ve směru od čerpací stanice Benzina, na dohled mokřadu Padělky. Levým obloukem pokračuje dál v zeleni, kde trasa prochází pod mostem dálnice až ke křížení s tělesem účelové komunikace,“ okomentoval novou větev místostarosta Vyškova Roman Celý s tím, že cílem je propojit tuto část i s cyklostezkou v Brněnské ulici. Popsaná varianta je dlouhá zhruba 2,3 kilometru.
Loni radní města zvedli ruku pro zhotovitele projektové dokumentace stavby. Schválili nabídku od společnosti DI PROJEKT ve výši téměř 550 tisíc korun. Hotová má být do konce července.
Celá cyklostezka bude napojená na část již postavené stavby v katastrálním území Kozlan. Délka současné trasy ve vyškovském katastrálním území je téměř 3,5 kilometru, pak následuje katastr Hlubočan. Vyškovská část byla rozdělená na čtyři díly, dva město zrealizovalo v roce 2022, zbývající dva dokončilo v létě loňského roku. „Nová větev by se napojila právě na náš loňský finální díl, který vede od mostku přes Hlubočanský potok po rozhraní katastrálních území. Byl technicky nejnáročnější, stál přes 10 milionů korun. Významně nám ale pomohla dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ připomněl místostarosta Celý.
Dobré zprávy pak v průběhu jarních měsíců přináší právě sousední Hlubočany, které mají obecní část cyklostezky rozdělenou na tři díly. Dva z nich se týkají propojení s Vyškovem. Práce pomalu finišují, takže Vyškované a Hlubočanští brzy vyzkouší na kole či pěšky další část cyklostezky. „Od začátku jsme věděli, že půjde o zdlouhavý a náročný projekt. Přirozeně došlo z různých důvodů ke zdržení některých úseků. Postupnými krůčky ale zdárně pokračujeme,“ uzavřel vyškovský místostarosta.
Cukrovarská dráha zahrnující Vyškov a pětici obcí začala dostávat reálné obrysy v roce 2019, přibližně kopíruje někdejší úzkokolejnou dráhu, po které se svážela řepa do vyškovského cukrovaru. Výroba cukru skončila v roce 1994. Dnes na místě cukrovaru stojí supermarket Lidl. Každá spolupracující obec si realizuje svůj díl na svém vlastním katastru.
V budoucnu má nahradit zmiňovaný úsek cyklostezky v podobě obslužné komunikace. Investiční záměr počítá s vedením trasy pod mostním tělesem na D1. „Začátek úseku navrhované varianty je u hráze většího z Kačenců. Pokračuje odbočením doleva v zeleni a po zemědělských pozemcích na pravé straně obou rybníků pod průmyslovou zónou Nouzka. Napojí se na polní cestu vedenou ve směru od čerpací stanice Benzina, na dohled mokřadu Padělky. Levým obloukem pokračuje dál v zeleni, kde trasa prochází pod mostem dálnice až ke křížení s tělesem účelové komunikace,“ okomentoval novou větev místostarosta Vyškova Roman Celý s tím, že cílem je propojit tuto část i s cyklostezkou v Brněnské ulici. Popsaná varianta je dlouhá zhruba 2,3 kilometru.
Loni radní města zvedli ruku pro zhotovitele projektové dokumentace stavby. Schválili nabídku od společnosti DI PROJEKT ve výši téměř 550 tisíc korun. Hotová má být do konce července.
Celá cyklostezka bude napojená na část již postavené stavby v katastrálním území Kozlan. Délka současné trasy ve vyškovském katastrálním území je téměř 3,5 kilometru, pak následuje katastr Hlubočan. Vyškovská část byla rozdělená na čtyři díly, dva město zrealizovalo v roce 2022, zbývající dva dokončilo v létě loňského roku. „Nová větev by se napojila právě na náš loňský finální díl, který vede od mostku přes Hlubočanský potok po rozhraní katastrálních území. Byl technicky nejnáročnější, stál přes 10 milionů korun. Významně nám ale pomohla dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ připomněl místostarosta Celý.
Dobré zprávy pak v průběhu jarních měsíců přináší právě sousední Hlubočany, které mají obecní část cyklostezky rozdělenou na tři díly. Dva z nich se týkají propojení s Vyškovem. Práce pomalu finišují, takže Vyškované a Hlubočanští brzy vyzkouší na kole či pěšky další část cyklostezky. „Od začátku jsme věděli, že půjde o zdlouhavý a náročný projekt. Přirozeně došlo z různých důvodů ke zdržení některých úseků. Postupnými krůčky ale zdárně pokračujeme,“ uzavřel vyškovský místostarosta.
Cukrovarská dráha zahrnující Vyškov a pětici obcí začala dostávat reálné obrysy v roce 2019, přibližně kopíruje někdejší úzkokolejnou dráhu, po které se svážela řepa do vyškovského cukrovaru. Výroba cukru skončila v roce 1994. Dnes na místě cukrovaru stojí supermarket Lidl. Každá spolupracující obec si realizuje svůj díl na svém vlastním katastru.