zpět na tiskové zprávy

V Puškinově ulici zaparkuje víc aut. Protijedoucí se lépe vyhnou

V Puškinově ulici zaparkuje víc aut. Protijedoucí se lépe vyhnou
Vyškov, 12. listopadu 2024 – Tak trochu stále stejná písnička: snaha o zvýšení bezpečnosti provozu míjejících se aut a rozšíření parkovacích stání. Jen lokalita je jiná. Rozpočet města na letošní rok myslí na řešení dopravního prostoru v Puškinově ulici, konkrétně její slepé části končící u řadových garáží. Loni na podzim vznikl investiční záměr, letos měla ulici obsadit stavební firma. Nakonec hlavní práce proběhnou kvůli délce stavebního řízení v příštím roce.

Začátek úseku představuje hranice křižovatky s ulicí Maxima Gorkého. „Týká se tedy slepé části komunikace a navazujícího uličního prostoru. Technický stav komunikace a přilehlých zpevněných ploch už jednoduše nevyhovuje rostoucím potřebám dopravy. Šířkové uspořádání při parkování neumožňuje bezpečné vyhýbání protijedoucích aut, tím pádem ani průjezd vozidel integrovaného záchranného systému nebo svozu komunálního odpadu není v pořádku,“ upozornil místostarosta Vyškova Roman Celý.

Řidiči odstavují a parkují převážně podélně, a to vpravo vedle stávajícího obrubníku či chodníků, čímž dochází ke zmenšení průjezdního profilu. „Po úpravách se zlepší komfort při projíždění úsekem a především se zvýší bezpečnost provozu míjejících se aut. V současnosti jsou mnozí nuceni couvat, problematický je i samotný počet parkovacích stání. Konkrétně se bavíme o navýšení o 54 míst oproti současnému stavu. Vzniknou z betonové zámkové dlažby,“ prozradil vyškovský starosta Karel Jurka.

Stavební zásahy se tak logicky dotknou i zeleně. „Je evidentní, že se několik stromů dostává s nárůstem počtu parkovacích míst do kolize. Snažili jsme se plochu maximálně využít jak pro kolmá, tak i podélná stání, do zelených pásů proto několikrát zasáhneme. Proběhne rovněž odstranění a úprava keřového porostu a náletových dřevin. Pochopitelně ale počítáme s adekvátní náhradní výsadbou,“ ujistil místostarosta Celý.

V ulici zaparkuje víc aut. Protijedoucí se lépe vyhnou

Dodal, že investiční záměr v maximální možné míře respektuje stávající koridory inženýrských sítí. Současně upozornil, že se po projekční přípravě akce počítalo dle původního stavební zákona s tříměsíční délkou stavebního řízení. „O stavební povolení jsme žádali v červnu, až v září bylo teprve zahájeno stavební řízení. Do té doby nemělo smysl provádět výběr zhotovitele stavební části, neboť v řízení mohou být uplatněné námitky dotčených, které se mohou promítnout i do rozpočtu stavby. Vysoutěžit stavební firmu se nám nicméně povedlo v říjnu, po nabytí právní moci vydaného stavebního povolení chceme s dílčími úpravami ještě letos začít,“ okomentoval problematiku stavebního řízení místostarosta Celý.

Samotné práce tak mají dle současného harmonogramu dva dílčí termíny: do 20. prosince provést demolici přízemní zděné budovy, vykácení dřevin, odstranění pařezů a zrušení stávajícího oplocení, úplné dokončení stavby je pak naplánované na konec května příštího roku. „Investici jsme pro letošek slibovali, chceme tak alespoň částečnými kroky začít. Respektujeme nicméně režim stavebních firem v zimním období, hlavní práce týkající se zejména parkování tak logicky proběhnou na jaře,“ řekl starosta Jurka.
 
V plánu jsou i změny u ploch určených k manipulaci s kontejnery. V ulici se rovněž promění místa pro přecházení, proběhne také výšková úprava chodníku v místě nájezdu pro invalidní vozíky. „Je patrné, že změn je nachystaných dost. Ulice má své limity, okolní domy vyrostly v úplně jiné době. Snažili jsme se o řešení zohledňující jak potřebu parkování, tak současně kvalitu života v lokalitě,“ doplnil starosta Jurka s tím, že přirozeně proběhne i doplnění či výměna dopravního značení.

Investici má nakonec na starosti firma BS-IMEX, spol. s r. o., cena prací přesahuje 5,6 milionu korun. 

V ulici zaparkuje víc aut. Protijedoucí se lépe vyhnou
12.11.2024