Vyškov, 21. dubna 2025 – Na jedné straně předláždění chodníku, na druhé pak podélné parkovací stání, k tomu oprava povrchů či snazší průjezd autobusu. Práce v jednosměrné Stejskalově ulici skončily. Stavební úpravy mají přispět ke zlepšení podmínek bydlení i bezpečnosti provozu.
V březnu ještě stavební firma řešila výškové rozdíly v jednom z úseků ulice, zapravení spár u přechodů dlažby u vchodů a vjezdů či úpravu dopravního značení, vzápětí mohlo město oznámit, že je hotovo. „Rekonstrukce ulice se z naší strany připravovala dlouhodobě, a to z důvodů výměny některých sítí technického vybavení. Záměr na výměnu svých rozvodů nám nejprve oznámili plynaři. Město proto vstoupilo do jednání s ostatními správci za účelem koordinace prací,“ připomněl místostarosta Vyškova Roman Celý.
Nejprve tak museli obyvatelé Stejskalovy ulice přečkat rekonstrukci plynovodu, loni pak opravu vodovodního a kanalizačního řadu, která se navíc protáhla. Podzimní městská investice se tak musela posunout. Se startem jara nicméně stavební firma ohlásila, že má splněno. „Navázali jsme na opravu kanalizace a vodovodu, které v roce 2023 předcházely práce plynařů. Každá oprava samozřejmě přináší určité nepohodlí, důležité ale je, že zásahy plynařů, vodohospodářů a následně města přinesou dlouhodobé zlepšení, které lidé v lokalitě ocení,“ prohlásil vyškovský starosta Karel Jurka s tím, že nechyběla ani pokládka optických sítí a příprava pro budoucí modernizaci vedení veřejného osvětlení.
Městská oprava nakonec stála bezmála 5,4 milionu korun (suma je včetně spolupráce v případě sdružené investice opravy komunikace se společností Vodovody a kanalizace Vyškov). „Je nutno zároveň zmínit i přípravné práce (zajištění chrániček, technický dozor či geodetické práce), celkově za víc než 200 tisíc korun. Samotný jízdní pruh má nový asfaltobetonový povrch. Došlo také k přípravě umožňující budoucí modernizaci veřejného osvětlení. Povrch levostranného chodníku je nově ze zámkové dlažby, po pravé straně komunikace vznikla podélná parkovací stání. Cílem totiž nebylo rozšíření počtu parkovacích míst, ale zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu i funkčnosti celého prostoru. Pohyb chodců v ulici je totiž minimální, nevyžaduje tak chodníky na obou stranách,“ vysvětlil místostarosta Celý.
Nové uspořádání zároveň již neumožní odstavovat auta mimo parkovací stání. „Tím, že mnozí řidiči nerespektovali dopravní značení, bránili pohodlnému průjezdu autobusu, protože ulicí zároveň vede linka městské autobusové dopravy,“ doplnil starosta Jurka.
V březnu ještě stavební firma řešila výškové rozdíly v jednom z úseků ulice, zapravení spár u přechodů dlažby u vchodů a vjezdů či úpravu dopravního značení, vzápětí mohlo město oznámit, že je hotovo. „Rekonstrukce ulice se z naší strany připravovala dlouhodobě, a to z důvodů výměny některých sítí technického vybavení. Záměr na výměnu svých rozvodů nám nejprve oznámili plynaři. Město proto vstoupilo do jednání s ostatními správci za účelem koordinace prací,“ připomněl místostarosta Vyškova Roman Celý.
Nejprve tak museli obyvatelé Stejskalovy ulice přečkat rekonstrukci plynovodu, loni pak opravu vodovodního a kanalizačního řadu, která se navíc protáhla. Podzimní městská investice se tak musela posunout. Se startem jara nicméně stavební firma ohlásila, že má splněno. „Navázali jsme na opravu kanalizace a vodovodu, které v roce 2023 předcházely práce plynařů. Každá oprava samozřejmě přináší určité nepohodlí, důležité ale je, že zásahy plynařů, vodohospodářů a následně města přinesou dlouhodobé zlepšení, které lidé v lokalitě ocení,“ prohlásil vyškovský starosta Karel Jurka s tím, že nechyběla ani pokládka optických sítí a příprava pro budoucí modernizaci vedení veřejného osvětlení.
Městská oprava nakonec stála bezmála 5,4 milionu korun (suma je včetně spolupráce v případě sdružené investice opravy komunikace se společností Vodovody a kanalizace Vyškov). „Je nutno zároveň zmínit i přípravné práce (zajištění chrániček, technický dozor či geodetické práce), celkově za víc než 200 tisíc korun. Samotný jízdní pruh má nový asfaltobetonový povrch. Došlo také k přípravě umožňující budoucí modernizaci veřejného osvětlení. Povrch levostranného chodníku je nově ze zámkové dlažby, po pravé straně komunikace vznikla podélná parkovací stání. Cílem totiž nebylo rozšíření počtu parkovacích míst, ale zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu i funkčnosti celého prostoru. Pohyb chodců v ulici je totiž minimální, nevyžaduje tak chodníky na obou stranách,“ vysvětlil místostarosta Celý.
Nové uspořádání zároveň již neumožní odstavovat auta mimo parkovací stání. „Tím, že mnozí řidiči nerespektovali dopravní značení, bránili pohodlnému průjezdu autobusu, protože ulicí zároveň vede linka městské autobusové dopravy,“ doplnil starosta Jurka.